Optimizacija sajtova

Šta je SERP?

Šta je tačno SERP? Ova skraćenica označava stranicu rezultata pretraživača. To je proces na koji pretraživači odgovaraju na ukucane pojmove korisnika Interneta. To je poput veštačke inteligencije koja stoji iza rezultata pretraživanja.

1.Karakteristike SERP-a:

2.Rezultati organske pretrage

3.Plaćeni rezultati

4.Istaknuti isečci

5.Grafikoni znanja

6.Video Rezultati

Stranica rezultata pretraživača u osnovi pruža rezultate za svaku pretraživanu ključnu reč od strane korisnika. Ključne reči igraju važnu ulogu u SERP-u jer se koriste za analizu rezultata koji se prikazuju. Ključne reči služe kao veze prema rezultatima pretrage. Pretraživač će nastojati da prikazuje rezultate na osnovu reči koje su uneli korisnici kako bi prikazao ono što je najrelevantnije. U pogledu prikazivanja rezultata, shvatićete važnost SERP karakteristika u pružanju rezultata pretrage. Šta se dešava kada pretražujemo? Kada pretražujemo informacije na Internetu, pretraživači ih čitaju kao ključne reči. Sve stranice koje se smatraju relevantnim za ključne reči su identifikovane i indeksirane. Algoritmi pretraživača rangiraju stranice u skupove rezultata.

Pretraživači koriste sledeće relevantne podatke za rangiranje rezultata:

1.Lokacija korisnika

2.Jezik pretrage

3.Istorija pretrage

4.Uređaj

Postoje pretraživači koji se oslanjaju na lokaciju kako bi obrađivali podatke. Lokacija je relevantna za pretrage koje to zahtevaju.Ovo će dati rezultate relevantne za lokaciju korisnika. Na primer, rezultati pretrage za korisnike u određenoj zemlji biće najverovatnije prvo prikazani kao lokalni rezultati. Znači, stavke koje prikazuje SERP mogu se naći u blizini korisnika koji pretražuje. Na otkrivenom jeziku, ako jezik korisnika može da se otkrije, pretraživači mogu da prikažu rezultate povezane sa tim jezikom. Isti je slučaj sa lokacijom – prikazani rezultati biće povezane stavke koje se odnose na otkriveni jezik. Pretraživači takođe koriste istoriju pretraživanja za generisanje rezultata. Na primer, ako korisnik često traži određenu temu, veća je verovatnoća da će pretraživači generisati rezultate na osnovu često pretraživane teme. Dalje, istorija pretraživanja kreira trend koji SERP analizira kako bi prikazao moguće želje korisnika. Pretraživači takođe generišu rezultate na osnovu uređaja koji korisnici koriste. Skup rezultata se kreira na osnovu uređaja koji se koristi za pretragu upita. Na primer, rezultati pretrage u iOS-u mogu se razlikovati od rezultata pretraživanja na Android uređajima, pa čak i na računarima. Sve navedeno je jako bitno za SERP kako bi se generisali što tačniji rezultati .Anatomija SERP-a možda neće biti velika stvar za neke korisnike Interneta, ali ovo je važna tema o kojoj treba razgovarati u digitalnom marketingu. Kao što je definisano, SERP je postupak u kojem pretraživači prikazuju rezultate pretraživanja. Ovaj proces se dešava u trenutku. Da biste razumeli SERP, pogledajte njegovu anatomiju.

Gornji deo stranice rezultata, mesto gde se prikazuju istaknuti isečci kao rezultati pretrage. Sledeći je plaćeni rezultat. Pored plaćenih rezultata nalaze se često postavljana pitanja ili deo „ljudi često pitaju“. Zatim slede organski rezultati. Srednji i donji deo rezultata stranice podeljeni su na sledeće: rezultati slika, drugi plaćeni rezultati i povezane pretrage. Kao što je primećeno, plaćeni rezultati takođe mogu biti prikazani na dnu stranice pre povezanih pretraga.Google ima različite kategorije u prikazivanju rezultata. To su plaćeni i organski rezultati. Ova dva rezultata imaju različite klasifikacije i uslove kako bi osvojili prvo mesto u rezultatima pretrage. U osnovi, plaćeni rezultati istraživanja su reklame. Vlasnici sajtova ih plaćaju da bi se njihove veb stranice pojavile u određenim pretragama ključnih reči. Drugim rečima, kompanije plaćaju Google-u ili bilo kojim drugim pretraživačima da bi se pojavili u rezultatima pretrage. Ove rezultate možete uočiti kroz njihove oznake. Pretraživači im daju osenčenu pozadinu, žutu oznaku oglasa, granice i druge vizuelne nagoveštaje. Mnogi korisnici možda neće primetiti da su plaćeni rezultati zapravo reklame. Iako ima oznaku koja označava da je reklama, čini se da je prirodna u rezultatima pretrage. Kao rezultat toga, oglas može da ostvari prednost za klikove u poređenju sa drugim rezultatima pretrage. Vlasnici sajtova i kompanije plaćaju ovu mogučnost da se pojave u rezultatima Google pretrage umesto da razvijaju svoj sistem optimizacije sajtova (SEO) za koji je potrebno dosta vremena i rada. Plaćene pretrage su alternativa organskim pretragama. Rezultati koji se plaćaju mogu se pojaviti i na dnu stranice. Zato su organske pretrage prepune plaćenih rezultata.

Kako da proverite pozicije ključnih reči u Google Serp-u?

Proverom pozicija vaših ključnih reči imate uvid u trenutno stanje sajta t.j. da li ste dobro odradili tehničku optimizaciju sajta i gradnju linkova.Optimizacija sajta je sveobuhvatan proces koji se mora pravilno odraditi,prečica i brzih rešenja u ovom poslu nema.Proveru pozicija ključnih reči i još puno SEO alata možete pronaći na našoj stranici Alati za optimizaciju sajtova.

Početak