Uputstva

Uputstvo za korišćenje SEO Studia

SEO Studio nudi izbor alata koji su prvi put dostupni u Srbiji, od toga da li su Vam potrebni specifični alati za SEO optimizaciju ili kompletna provera optimizacije sajta.

Izbor sledi od 11 besplatnih do još dodatnih 10 alatki za profesionalnu svrhu, u zavisnosti od ličnih potreba za bolji uvid i usavršavanje sajta. Profesionalni plan, koji se trenutno može platiti isključivo putem PayPal-a, uključuje cenu koja se kreće od $8 po mesecu, $55 po godini ili za neograničeno korišćenje $455.

Ponuđeni alati su razvrstani u 5 glavnih podela, gde je svaka podela sačinjena od spoja besplatnih alatki, kao i od par mogućih opcija za profesionalno korišćenje SEO Studija. Izbor brojnih alatki, koje su razvrstane u kategorije, obuhvata svaki aspekt jedne analize sajta za mogućnost uspešnosti i željenu preglednost:

1.Pretraživači

2.Linkovi

3.Test

4.Sadržaj

5.Istraživanje

Izbor navedenih alatki će osigurati najbolju moguću optimizaciju sajta.

Besplatne alatke:

Alexa Rank

Jedna od najvažnijih alatki za praćenje napretka sajta podrazumeva alatku Alexa Rank, koja automatski očitava poziciju unetog sajta na globalnom nivou.

Sitemap

Alatka Sitemap pokazuje informacije koje će doneti veću preglednost sajta – poput listu URL-ova sa njihovim statusom, tipom, unosom i procentnom vidljivošću. Listom najbitnijih URL-ova na Vašem sajtu se povećava šansa automatskim pretraživačkim botovima da jasnije pregledaju celokupni sajt, time povećavajući mogućnost da sajt dospe do veće publike širom interneta.

Robots.txt

Da bi se obezbedila efikasnost automatskog korišćenja raznih pretraživača – koji sakupljaju potrebne informacije o sajtu, da se omogući sigurna pristupačnost svim korisnicima – alatka Robots.txt služi da napravi podelu bitnih i nebitnih stranica za pretraživanje odnosno zabrani ili odobri stranice.

Indeksirane stranice

Alatka Indeksirane stranice pokazuje ukupan broj indeksiranih stranica sajta na Google-u, kao i na Bing-u.

Top pretrage

Obuhvatajući ključne reči sajta, kao i procenat pretraga tih reči, alatka Top pretrage služi kao jedna od primarnih za analizu ključnih reči, koje su bitne informacije za dalje razvijanje sajta.

Bing SERP

Takođe besplatna i neophodna alatka Bing SERP nudi opciju da se unese ključna reč, potrebna da se pretraži po Bing-u, da bi se pokazala pozicija sajta gde će se pojaviti u pretrazi jednog veb pretraživača, u odnosu na druge sajtove.

Krawl Test

SEO Studio nudi i Krawl Test, tj. test koji će automatski pretražiti internet da bi indeksirao veb-lokacije. Krawl provera i indeksovanost su dostupni i na Google-u i Bing-u.

Test optimizovanosti za mobilne uređaje

Test optimizovanosti za mobilne uređaje služi kao alatka za proveru da li dati sajt može da se predstavi i na mobilnim uređajima. Može se potvrditi sigurnost činjenice da sajtovi koji su optimizovani da se koriste i na mobilnim uređajima povećavaju broj pretraga putem mobilnih telefona.

Headers

Alatka Headers predstavlja proveru HTTP odgovora za pravljenje listu URL-ova potrebnih da se nađu u SEO izveštaju. Ova alatka daje listu imena i vrednosti svakog header-a, kao i njihov trenutni status.

Test brzine

Test brzine sajta je alatka koja nudi odabir regiona na svetu i, u zavisnosti od toga, testira brzinu učitavanja Vašeg sajta, procenat rezultata, veličinu stranice, kao i zahteva.

Analizira i specifične karakteristike, osim ukupne karakteristike jednog sajta:

1) Response codes u zavisnosti od svake stranice na sajtu, tj. specifično za svaku stranicu koliko ima kodova odgovora (OK, No content, Moved permanently, Found, Unauthorized, Access Denied, Not found);

2) Veličinu sadržaja u bitima na celokupnom sajtu (uključujući veličinu slika, script-a, stylesheet-a, fetch-a, XHR-a, fonta, dokumenata i ostalih tipova sadržaja);

3) Zahteve za sadržaje, koji su navedeni pod stavkom iznad.

Težina ključnih reči

Alatka Težina ključnih reči obuhvata analizu top ključnih reči sajta, kao i njihov broj, da li se nalaze u nazivu ili opisu, i celokupna težina u procentima.

Alatke koje se plaćaju:

Pošaljite Sitemaps

Alatka Pošaljite sitemaps nudi opciju da se sitemaps stave direktno u veb pretraživač, za određeni sajt, da bi se što pre pojavio u veb pretraživačima.

Google SERP

Jedna od nužnih alatki Google SERP pruža mogućnost da vidite poziciju Vašeg sajta na Google-u, nakon unete zadate ključne reči. Pokazuje i druge alternativne pozicije do 99 mogućih pregleda, koje mogu biti ili iznad ili ispod željenog sajta.

Kvalitetni linkovi

Alatka Kvalitetni linkovi pokazuje ukupan broj koliko je puta Vaš sajt stavljen kao link, širom interneta. Podela linkova jeste prema: obični Linkovi, Jedinstveni linkovi, Linkovi prema početnoj strani i Nofollow linkovi. Ova alatka takođe pokazuje i top linkove poređane po jačini linka, nazivu stranice i lokacije, ujedno i dati ančor tekst i destinaciju datog linka.

Novi linkovi

Alatka Novi linkovi razvrstava linkove po najnovijoj pronađenosti na internetu kada je dati sajt napravljen i dat kao link.

Slabi linkovi

U vezi sa jačinom linka, što je suprotno od alatke Kvalitetni linkovi, Slabi linkovi pokazuju isključivo manju jačinu sajtova koji su iskoristili dati sajt kao link.

Top stranice prema vašem sajtu

Alatka Top stranice prema vašem sajtu određuje ostale sajtove koji su povezani ka datom sajtu, ujedno i domen, procenat saobraćaja, uticaj i linkove.

Analiza linkova

Analiza linkova je alatka koja će predstaviti ukupan broj eksternih i internih linkova datog sajta, kao i Nofollow eksternih. Obuhvata sve linkove na Vašem sajtu, kojima neko može pristupiti, zajedno sa njihovim ančor tekstom, koji je prikazan na sajtu.

Ekstrakcija Meta Tagova

Ekstrakcija Meta Tagova je takođe jedna od važnijih alatki za potpunu SEO optimizaciju Vašeg sajta na pretraživače. Ova alatka nudi informacije o Meta tagovima koje pružaju podatke o veb stranici, tj. njihovo ime, sadržaj, kao i da li su korišćene na Google-u ili Bing-u.

Pretraga ključnih reči

Alatka Pretraga ključnih reči nudi opciju da se ukuca ključna reč i odabere region, da bi se pokazao kompletan obim, kao i Cost Per Click (CPC), tj. cena po kliku u dolarima, koja se razlikuje u zavisnosti od alternativa ključih reči.

Konkurenti

Alatka Konkurenti nudi Vašem sajtu preglednu opciju za upoređivanje karakteristika drugih sajtova u odnosu na dati. Mogući je uvid u poziciju sajta, jačine, linkova i jedinstvenih linkova.

Početak